På spaning...


Halloj alla,

Det var en stund sen jag senast kändisspanade. Mest för att jag har unvikit tv och tidningar det senaste året. Bedrövliga saker sker på vår planet, och människor har tappat balansen i livet. Detta har fått mig att dra mig tillbaka och se inåt, unvika andras misär och jobba på mig själv och jobba på att lösa mina egna problem innan jag tacklar resten av världen.
Nu känner jag att jag har nått mitt utsatta mål, och det börjar bli dags att avvänja sig denna isolering. Nu ska jag sätta upp ett nytt mål, ett som har hängt över huvudet på mig ett par år nu. Och för första gången ser jag fram emot utmaningen.
Men nu över till något inte alls lika seriöst, mitt kändisspanande.
Som underförstått har jag på senaste tiden kikat lite på tv och läst i tidningar och kommit fram till att det kanske finns en handfull kändisar som jag tål att se på. Alla kring mig har hört alla mina kommentarer om obegåvade hyperkändisar, och intelligensbefriade levande dockor med sina dyra skor och väskor, med deras smaklösa smycken och värdelösa fårmentalitet. Jag vet, fårmentalitet, det är något som skrämmer mig mer än något annat på denna planet. Människors förmåga att stänga av sin individualitet och bara följa någon annans ledning.
Jag skyr detta 'mode' att alla ska se likadana ut. Som fabrikstillverkade dockor, alla med samma fel och tomhet. Finns det ingen längre som står upp för individen? Ingen som står upp för sina egna intressen och val? Måste allt verkligen vara bekant jämnt, måste vi verkligen alla hålla oss inom en och samma låda?
Folk påstår att det Hitler en gång åstadkom inte skulle kunna upprepas. Hah! Säger jag, för nästan alla är förslavade redan. Och den här gången dödar man sig själv istället för andra... Flickor och pojkar i 12 - 13- års åldern svälter sig själva för att "passa in". Passa in vart? Jag blir så förbannad på det här jävla passandet in. Jag har aldrig passat in någonstans, i något fack. Och jag har inte träffat en enda människa som är så nöjd i sig själv som jag. Jag är mitt eget största fan. Och det är inte baserat på andras standard. Jag är inte baserad på andras standard. Jag har mig själv att gå efter, inte Elle eller Vogue, inte Cosmo eller vilket annat magasin som helst. Inte heller ser jag på Paris Hilton och tänker: "Så vill jag också vara och se ut". Och ska jag vara helt ärlig, så är alla som går i de tankebanorna idioter som förtjänar precis all skit som kommer deras väg. Det är pinsamt när vuxna människor inte vet bättre än att se på andra och jämföra sig med dem.
Bygga sitt värde kring vad människor tycker om en.
Och förresten om det nu var hälsosamt att alla såg likadana ut hade våra gener ändrats med åren, utvecklats till detta ultimata mål... Fasen vad jag hatar detta ämne, för jag blir så ilsken när jag tänker på alla barn vars liv kretsar kring hur mycket de får och inte får äta, hur de ska klä sig och alla saker de utsätter sig för enbart för att "passa in".
När vuxna beter sig som idioter, så är det okej om de beter sig så bland andra vuxna. Men när man överför sin dåliga självbild på barn så flippar jag över. Finns det inget intelligent liv där ute?
När man är stolt över sin intelligens, och saker man jobbat sig till, så är man en arrogant och skrytsam sate, men om man går omkring och babblar över hur stolt man är för att man genomgått en gastric-bypass operation och gått ner x antal kilon så är man en hjälte. NÄR blev det bättre att vara smal än att vara intelligent och individuell..? Jag antar att det hölls ett möte nån gång, men jag var inte inbjuden?Helvide. Det ska vara idealet, oavsett hur...
Jag är trött gott folk. Jag är beviset för att man kan leva normalt, bättre än normalt, utan att se 'perfekt ut'. Det handlar om att trivas i sitt eget skinn. Men jag är omgiven av idioter. No offence. Ingen specifik i åtanke. Utan världen.
Jag har ingen respekt för människor längre, de förtjänar den inte. Ingen gör det. Inte en enda. Utom Chris. Han är så jäkla arrogant, och jag älskar det. Mer arroganta, egoistiska och jäkligt självupptagna människor, tack. För hädanefter är det mitt nya ideal!
- Belma

Kommentarer
Postat av: Nina

Du har så otroligt rätt vännen. SÅ rätt. Och trots att jag tycker det är jag NU nöjd och trivs i mitt eget skinn. Först efter att faktiskt ha gått ner de där kilona och ser mer ut som "dem" än jag gjorde innan. Förmodligen krävs det mer styrka än jag har för att behålla den insikt du har, att du är som du är och ingen har rätt eller bör få dig att ändra dig. Nu måste jag gå puss :)

2006-08-20 @ 14:43:55
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Bell

Folk är ju olika tåliga, och envisa med sina övertygelser, hehe. I'm a stubborn one (: Men så länge du trivs så är det ju det som till slut räknas. :)

2006-08-20 @ 20:47:02
URL: http://bellisplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0