Förkyld, så förkyld!

Det är synd om mig. Nej förresten, jag vill börja om; det är jättesynd om mig. Jag är sådär äckligt überförkyld som jag blir ibland, eller alltid vid säsongsskiftet. För jag har inte en radar inbyggd, som säger den exakta mängden kläder man MÅSTE ha på sig för att inte bli grisförkyld och behöva svettas som as för att febern så gärna vill ut ur min kropp.
Jag känner mig lite som en kärring som nått klimakteriet. Värmevallningar och plötsliga salladsluncher. What the hell man? What happend?
Nyss var jag 20, nu känner jag mig mer 56 än något annat. Men jag är en pigg 56- åring vill jag tycka. A foxy one too. Yeah, had to sneak that one in there.
Broder min kom och hälsade på igår. Sov över och tittade på en hel massa Family Guy- avsnitt med mig. Det tyckte jag var sött av min goda bror, att hålla mig sällskap när jag mådde som sämst. Och nog fasen mår jag inte mycket bättre nu, inte fysiskt i alla fall. Bror och jag åkte hem till Sthlm idag och det är där jag befinner mig i skrivandets stund, hemma hos mamma; som alltid har en Ipren och en kopp te redo. Min mamma är bra på sånt. Att se till att man får nog med vitaminer i sig, och att man dricker varmt och så gör hon sin jättegoda soppa som jag alltid slevar i mig.
Det är skönt att ha nån som bryr sig. Någon som kan pussa en på kinden och ge en en varm kram. Någon som visar att ens välmående betyder något för den. Ni vet, det där som bara mammor kan ge. Visst har vänner ringt och önskat att man kryat på sig, men det är bara mamma som gör soppan, eller går ut efter Ipren:en. Mammor, dessa underbara varelser. Min i alla fall (= Men jag antar att det är så för de flesta.
Tänka sig, hommage till min mor. Bah! Det är vad jag ska skriva, nåt som hon kan få ihop med sin födelsedagspresent. Yes, yes. Min mor, hon är alldeles speciell hon. Inte många, kanske inte några alls, har gått igenom samma saker som hon. Och hon har alltid stått rakryggad som den hjälte hon är, och alltid varit en förebild. Min mor räddade 10 liv ur ett krig som säkerligen skulle svalt oss alla, och då räknar jag inte med hennes. Aah, jag säger då det. Min kära mamma är något helt annat.
Själv är jag mest förkyld och grinig. Fast glad ändå. Och varm, alldeles jättevarm. Men det är sent och jag har en sallad väntandes på mig. Samt en ny XBOX 360 och en bror som mer än gärna spöar mig i alla spel han har. Men jag har vunnit en gång, nu ska jag förlora 40 ggr till och kanske, bara kanske, om jag är skicklig nog: spöa honom en och annan gång.
Natti natti gott folk,
Bellis

Kommentarer
Postat av: Nina

låter som att du har det otroligt bra ändå, trots sjukdom. Jag lever i lite samma värld som du just nu, jobbar och sliter en dag till, sedan är jag ledig tills skolan börjar. Men min storebror har kommit över från "over there" och hade bland annat med sig en iPod (!!!) till mig och vi spelade massor av frisbee igår. underbart kul.. haha.. minnnen..... åker till mamsen igen ikväll och lirar lite till!

2006-08-15 @ 12:48:02
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Joanna

Stackare :( Nej jag har väl inte riktigt varit på topp den senaste veckan... Märker det själv när jag börjar skriva i bloggen, när jag mår bra skriver jag typ inget... Men idag är det mycket bättre! Nästan lite lycklig. :) Nej jag har inget emot att du undrar hur det är, det är skönt att prata ut ibland, fast jag brukar inte pressa på mig folk själv, känns inte så kul att bara komma och spy ut sig negativa tankar... Nu ska jag börja skriva en liten packlista! Hörs! Kram!

2006-08-15 @ 20:24:31
URL: http://joannathilen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0