What a difference a day makes...


Halloj alla,

Jag får lov att citera Dinah Washington, då hon sjöng det bättre än jag själv hade kunnat formulera det. Sure enough, what a difference a day makes... 24 little hours. Mådde ju som bekant fruktansvärt igår. Numer kan jag andas och även äta.
Igår blev det trevligt, bättre än väntat. Det blev till att man hade lite roligt folk över och tog sig ett glas vitt, och slog på Comedy Central och skrattade fram på småtimmarna. M, det är alltid skoj när du svänger förbi. Man hinner dock sakna dig mellan gångerna.
Imorse vaknade jag (än en gång) väldigt tidigt. Och precis som gångerna innan är jag pigg som en mört. Och efter gårdagens våndor känns idag som en dans på törnfria rosor. Sånt är alltid lika glädjande. Något annat som är minst lika glädjande är att mitt lilla rum har blivit så mysigt att jag knappt vill lämna det. Jag vill bara sitta hemma och mysa. Så idag ska jag nog göra just precis det. Och så funderar jag på att ta mig ner till Åhléns för att köpa lite hårfärg. Se lite fräsch ut till Valborg.
Fast F skulle svänga förbi idag. Vi kanske kan kila ner dit ihop, så kan man få en second opinion med vilken färg man ska välja. Å andra sidan skulle jag bara kunna föna håret och få en tjusig ny frisyr, så kan mitt stackars hår få sig en paus från allt färgande. Nåja, det återstår att ses...
Kan ni tänka er, jag tror jag är lite smått förälskad. Eller rättare sagt, jag är lite smått förälskad. I en emotionellt distanserad pojk. Men det är ett återkommande tema i mitt kärleksliv. Problemet är att jag är lika distanserad som han, bara på ett annat sätt. Och frågan är om man är kompatibel med honom överhuvudtaget. Kanske inte. Men en sak är säker, vi har himla kul ihop. Och jag gillar att vara med honom, dock är jag lite ambivalent inför vad jag egentligen känner för honom.
Mellanstadieförälskelse, gott folk. Mellanstadieförälskelse. (:
Nåja, Bell är glader idag. Och nu ska jag fortsätta på mitt kaffe, och min ostmacka. Så med Fredrik Kempe sjungandes i bakgrunden, lämnar jag er.
På glatt återseende.
/Bellis

Kommentarer
Postat av: Nina

Kaffe lät gott (trots att jag inte kan dricka det), ostmacka lät ännu godare. Men Snälla Belma, Varför JätteBäbisen i bakgrunden???

2006-04-29 @ 18:01:47
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Joanna

En illa stukning är det som gav de fina märkena! Hoppas du får kul imorrn, det ska jag ha! :) Jag, Johanna och Mirja kommer sitta i Ekonomikumparken på eftermiddagen om du har vägarna förbi! Natti

2006-04-29 @ 22:20:59
URL: http://joannathilen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0