København

Hello ladies and gents,

Vilken trip! Herregud, om jag vetat vad som skulle hända på denna resa hade jag packat bättre, eller packat övehuvudtaget.
Det började som bekant med att vi tog flyget ner till Malmœ. Det var vår och riktigt soligt. Så kappan åkte av, om så bara för den dagen. Så vi promenixade från Persborg till mina morföräldrar för att hälsa på lite innan konserten. Där fick vi mat och kaffe och så fick jag ju träffa mormor och morfar! Vilket var toppenkalas. Runt halv 3 fick vi röra på oss för att få en bra plats. Sagt och gjort. På plats vid Baltiska hallen stod det inte många pojkar och flickor. Men de som var där, var himla söta (:
Nåja, vi fick nummer skrivna på handen , för här skulle man bete sig som folk och gå in i nummerordning. Duktigt tycker jag. Där fördrev vi många timmar med att snacka och titta på folk som började strömma dit. Nu var vi en hel del och de föste ut oss i vårsolen. Vet icke varför, men det var så det skulle gå till.
Nåja, efter ytterligare några timmar och en sväng förbi COOP för att inhandla choklad och dricka begav vi oss mot Baltiska igen, för att se en hel dröse människor. Man blev smått panikslagen att nummersystemet upphört fungera, men så var det icke. Vi fick glida in före en massa folk för vi hade fått nummer 25 och 26.
Nåja, to make a long story shorter; så släppte de in oss och vi stod i kö, men nu började folk trängas före och hålla på. Så man löste det med att vår kö (den vänstra) skulle få gå in före. Dock inte hela. Så de släppte in oss (30 pers) 15 minuter före alla andra. Så ni kanske förstår att vi hade god tid på oss att ta de bästa platserna vid staketet/stängslet. Precis vid scenen, precis vid mickstativet till och med.
Under The Boyfriends   lilla uppvärmining så flörtade Robban  och jag massor (Robban är en av väktarna). Och F insisterar på att jag tar hans nummer. Men ni vet mig och killar. Not an idea.
Så i pausen  mellan dem och Morrissey så stod vi och pratade lite. Och han är så söt så jag nästan svimmar. Dumma flicka. Kommer på konsert och träffar en underbar pojk (nåja, inte så mycket pojk som en hel man) men men.
Sen kommer Morrissey , och trycket bakifrån. Fyfan vad folk höll på. Och vi hade (o)turen(?) att få två danskar bakom oss, som var himla söta, men lika irriterande. Så de tog för sig och klämde, en av dem insisterade på att jag och han skulle hålla handen. Lite mysko, men okej tänkte jag. By all means. That one's on me...
Så tryckte folk på massor sen och jag blev klämd, och söta Robban uppmärksammade det... Han som stod himla långt bort nu (eftersom de har ett rotationsschema) så han ropa till sin kollega att flytta på killarna som klämde mig. Tyckte jag var lite fint.
Konserten var förövrigt alldeles underbar. Även om mycket fokus lades på dessa två knäppa danskar och Robban (:
Men det är först resan hem som det blir intressant.
Nåja, dagen spenderades hos mormor och morfar och senare hos moster också. Min kusin svängde förbi och jag fick träffa lilla Edin för första gången. Det var kärlek vid första ögonkastet. Sen fick man träffa Edvin också, dessa två små buspojkar (:
Klockan 14:25 skulle vårt flyg lyfta så vi var på flygplatsen 1½ timme innan. Men de jävla skåningarna som jobbade där vägrade hjälpa oss med våra biljetter! Satans helvetes jävla skåningar. You make me sick, you bastards.
Så arg som jag är springer jag ut från flygplatsen och ringer till min Alex som lugnar ner mig. Och i detta "lugn" hoppar jag och F på bussen till Danmark. Vi ska testa om flyget går från Köpenhamn, men bussen går inte till flygplatsen. Men chauffören är söt nog och lovar oss att stanna vid flygplatsen ändå, eller så nära dit som möjligt. Vilket han gör!
Så jag och F har bara drygt 2-3 km att gå till Kastrup!  På vägen hinner vi se Danmark och prata en del om allt möjligt. Väl framme får vi reda på att flyget skulle bli kalasdyrt. Och studenter som vi är kan vi inte riktigt gå med på det. Så vi beslutar oss för att ta en fika och reda ut saker. Och nu vart man sliten. Ser ni inte minst på kortet mitt...  Nåja, efter fikat beslutar vi oss för att åka till Köpenhamn för att kolla tåg och festa till det lite, för det är trots allt lördag.
Så efter X antal timmars vandrande i København bokar vi en tågbiljett, och får den till studentpris... Vad som är udda är att det är en förstaklassbiljett. Mysigt det (:
Natten spenderades bland annat på en Kinarestaurang , sovandes (F inte jag) på Burger King, drickandes öl på en Irländsk pub, flirtandes på ett Falafelställe och senare även på tågstationen med den söta, men ack så vilsna finnen (:
Just det, som mindre tillägg för alla er rökare där ute; Danmark är ett Mecka för oss. Man får röka överallt! Till och med på Burger King. Underbart!
Denna resan kommer sent att glömmas... Sent.
/Bellis



Innan konserten Lite kul bild tycker jag (: 

Kommentarer
Postat av: Nina

absolut ska vi ses snart... om inte annat så är det ju födelsedagsfest nästa fredag! hua nu ska jag lägga mig i soffan och dega.. försöka bli frisk...

kram

2006-04-11 @ 08:12:34
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Joanna

Ojoj, verkar ha varit en rolig tripp det där! Spontanresor är roliga. Var inte på deras fest, trodde du var det? Nej hamstrar är inge roliga, någon sån skall det inte skaffas, dom är för ointelligenta och luktar. Jag saknar mina vantar förresten. :( Får ses i skolan nästa vecka...

2006-04-11 @ 18:06:48
URL: http://joannathilen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0