Huvudvärk..?


Halloj alla...

Vilken dag idag. Igår var jag och A1 ute och shoppade, och käkade lite finmiddag på O'Connors. Sen på kvällen så kikade jag på dokumentär på fyran (usch vilket fasligt liv de barnen har) och sen kom A2 på besök och vi kikade på Pingvinresan (March of the Penguines) und so weiter.
När jag vaknade idag hade jag en faslig huvudvärk och inte ens en skålstor kopp med kaffe kunde bota den. Jag tänkte att idag gör jag inget, utan passar på att tvätta lite och så. Tji fick jag för F (en supersöt liten kursare till mig) sms:ade om att vi skulle hämta våra hemtentor idag... Bara som påminnelse ifall jag hade glömt (vilket jag då hade) så jag sminkade mig och rusade ut till bussen. Till vilken jag hann med väldigt liten marginal, och medans jag satt där och tittade ut på den nysopade gatan med ABBA i lurarna tänkte jag; det kan nog vara så att detta är den bästa dagen i mitt liv. Tänk att en människa man knappt känner kommer ihåg att påminna en om en sån viktig sak som hemtentan.
När jag kom fram till skolan tänkte jag att jag skulle ha tyska, men tji fick jag igen... Istället kom F och jag på att vi absolut ville se Morrissey i Malmö och lika snabbt bokade vi biljetter.
Så skulle hon träffa en vän till henne, L, nere på stan och kika på skivor. L lyssnade visst också på metal så hon tyckte att vi skulle träffas. Äsch, skit i tyskan tänkte jag alldeles uppspelt över att jag skulle se Morrissey imorgon så vi kilade ner till stan där vi råkadeträffa A1 som gärna ville gå på Morrissey men skulle bli klar med sitt projekt och så skulle hon baka inför lördagens kalas, så F och jag kilade vidare och köpte skivor. (:
Efter massa snack och bokning av ytterligare en konsertbiljett till L som hon med skulle följa med skulle hon kika på sin mail. Och på den hittade hon ett nytt kort på en god vän till henne som också var hårdrockare; A1. Gissa vår förvåning. Vi båda skrattade så fasligt mycket åt det och både min och hennes huvudvärk förvärrades. Nåja. Mysko speciellt med tanke på att A1 nämnt henne för mig igår, och vi två hade aldrig hört talas om varandra innan...
Vilken dag.
Den ska avslutas värdigt. Jag har beställt en pizza som jag ska hämta strax och sen ska jag packa min ryggsäck, duscha och sova. Det skas upp tidigt imorgon... (: Vi tar 11.30 flyget ner till Malmö... Wish us luck.
Och när jag tänker efter så kommer jag snabbt på att min intuition är en killer; jag visste ju redan på bussen att detta skulle bli den bästa dagen hittills. Lite häftigt tycker jag (:
/Bellis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0