Ännu en sån där lugn dag...


Halloj alla,

Fantastiskt vad vissa dagar kan vara harmoniska. Lugna och stillsamma på alla dess vis. Ni vet de där dagarna då det känns som om hela världen bara står still och väntar på en, väntar på ens nästa drag. Som att alla sitter och håller andan, och bara väntar.
Så även jag.
Det känns som att idag har varit en helt perfekt dag. Helt utan problem, utan knasiga tankar, utan depressioner, utan ångest. En sån där dag man drömmer om. Och detta efter en mardrömslik natt. Och mardrömmar var visst ämnet på tapeten igår. Sov väldigt oroligt, och hade en sån där verklighetsdröm. Usch så jobbigt. Sen ska jag inte förneka det, att jag tänkt på honom. Men det känns så naturligt att göra det... Det känns som att den där ångesten över honom blivit en vital del av min vardag... Men jag ska avvänja mig, believe you me.
Sen har vi disskuterat Roskilde idag. Det blir visst inte bättre än att jag och F återvänder till Danmark... Fast nu lite bättre planerat (: Så just nu känns allt finfint. Allt utom just han. Men men, allt kan man ju inte få på en gång. Det får väl komma med tiden. Eller så får det försvinna med tiden. Oavsett hur det än blir så känns mitt liv just nu ganska så fulländat. Och det... det har jag längtat efter. (=
Hittade två 'skivor' till idag. Igår köpte jag en Leonard Cohen EP och en Syndicate CD. Idag kom jag över en Dark Funeral CD samt en LP med David Bowie och Mick Jagger. Fantastiskt. Det bidrog verkligen till den glada stämningen. Sen blev det fika gånger 2 och en lunch med F. Och T, givetvis. Han är skoj. Lite fel typ av pojk, men han är rar, det är trevligt. På sätt och vis.
Nej gott folk. Nu ska jag lyssna på Sinatra, och sen ska jag försöka sova lite. Om jag inte ser Nosferatu (1922:års version) först.
Känner mig duktig idag. Hittat bra musik, bra film, pratat; schlager, djurförsök, USA, killar, singelliv, killen i Sthlm, honom, jeans, musik, humor, transvestiter, Roskilde och stil generellt sett. Dessutom pluggat lite. Nästan lite ambitiöst (:
/Bellis

PS. Anne (om du läser detta) vart har du tagit vägen? Alive still? Sure hope so. (: DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback