Jul Jul, helvetes jävla Jul

Helloj alla ute i stugorna,

Nu är det den där tiden på året då man bör komma överens med alla, trivas och ha det bra. Men Jul är inte den helg den kan vara. Den man vill att den ska vara. Jul för mig är förknippat med stress, med osämja och framförallt med allt förutom glädje. Julen bringar inte mig glädje Jag har aldrig tyckt att Julen har varit en trevlig helg, utan mer som ett nödvändigt ont. Där jag sliter som en varg och sen får skit för allt som man kan tänkas få skit för Alla bråk som legat och väntat hela året ska ut under Julen, allt gammalt groll ska ut. Och eftersom jag är den enda som inte skriker tillbaka får jag sitta igenom ännu en Jul med gnäll och tjafs.
Sen lugnar sig alla och har det trevligt, alla utom jag för jag sitter där sårad och förbannad och då får jag givetvis ta emot ännu mer skit för att jag är på dåligt humör och det bara eskalerar därifrån.
Men usch, idag känns inte alls som en givande dag. Trots att jag gick upp extra tidigt och städade, gjorde i ordning frukost och dessutom gjorde det väldigt Julmysigt.
Jag saknar Jason, fan vad jag saknar honom. Sen saknar jag Uppsala, och lugnet jag har där uppe. Jag saknar mitt liv i Uppsala, ihop med Jason och alla vännerna. Oh, idag känns bara så himla fel. Allt känns helt keiko.
Nej, snart är det här också över och sen återgår allt till sitt vanliga jag. Till ordinarie tider, med ordinarie personer och ordinarie liv. När jag återvänder hem så kommer ett helt nytt år ha börjat och en ny tid. Precis som varje annat år så försöker jag göra så mycket nytt i det nya året som möjligt. Och nästa år, har jag lovat, ska jag flytta till USA. För det är trots allt där jag har mitt liv. Alla mina bästa vänner, och förhoppningsvis flyttar Jason också hem tidigare än planerat. För honom vill jag inte förlora. Haha, jag är kär. Fasiken vad fjantigt. Bell är kär. Jason är rent fantastisk, en riktig dröm. *lycka*
Anywho, nu ska jag iväg. Hur sur jag än är vill jag ändå att resten av familjen ska få det mysigt något jag en dag önskar få uppleva. Who knows, maybe I'll have to wait a few years but one way or another I will enjoy Christmas.

Massa Julhälsningar,
Bell

PS. Jason, this little ps is for you. I miss you baby and I can't wait for you to get back. I'm not sure if I love you, but it sure feels like it. Huggeywuggeys,B. DS.

Kommentarer
Postat av: Jas

Hi honeybun I miss you too hihihi and thx for the thought in the ps. read your mail when you get the chance too. I'll call you later. Marry X-mas babe :)

2005-12-24 @ 20:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0